30.9.09

Tweet me around, feedback me and get my book customized for free!

I need some tweetlove and some feedback either, so today I decided to make my own twitter giveaway! Why not?! Twitter seems meant to such things.

Just

1) follow @vacon on twitter (so I can pick you out if you win)
2) retweet "Get a free customized art book by @Vacon Sartirani http://bit.ly/Bf4tF - RT to partecipate"
3) leave a comment on this post telling what you think about my art (and, why not, how can I improve)

AND

saturday (during my live drawing here at Bergamo) I'll choose the three of you who posted the most interesting and useful comment who'll get my Lo Specchio Organico book and draw an original drawing on the internal cover!
I can't give you a wacom tablet or something so expensive, so I wish you like my art so you can appreciate your prize...
For the money - oriented: There are only 10 books left of the 50 signed copies edition so it's gonna be a rare edition, i swear :P

Come on! It's free. Show some love and get some art.

Bookmark and Share

29.9.09

The Secret Revealed

The Secret Revealed

The ones of you that will go at my exhibition at Polaresco, will find this brand-new drawing in it, amongst many others!

Medium: Copic markers and colored pencils on Bristol cardboard.
Size: 42 x 52 cm

Available at my etsy shop


Bookmark and Share

27.9.09

Mostra @ Polaresco 1 ottobre 2009

giovedì 1 ottobre h 19.00 @ Spazio Polaresco, Bergamo

L’associazione Orange è lieta di presentare l’ultima mostra in programma del progetto iniziato quest’estate con la collaborazione del Comune di Bergamo e dell’Ufficio Giovani.
Due gli artisti in mostra: Daina Byckova e Vacon Sartirani.

Seppur nati da una ricerca artistica personale differente e pur essendo sviluppati con tecniche e materiali antitetici, i lavori dei due giovani artisti sono legati da un indiscussa ed applaudita maestria tecnica, che tra l’altro permette loro di creare intricati e complessi particolari che, nel caso di Vacon, rendono le immagini cariche di un’”assurda” veridicità contemporanea, mentre per Diana, uniscono realtà e finzione fiabesca in un equilibrio disarmante.

Nello specifico le incisioni che Diana presenta esprimono con chiarezza oltre che la padronanza dell’antica tecnica incisoria (in mostra si posso trovare litografie, acqueforti, acquatinta), anche un intenso studio e volontà di sperimentazione per adeguare la tecnica/mezzo al concetto/idea rappresentata.

La finitezza dei tratti e il realismo degli scenari e dei personaggi ritratti, tipici di una così detta holdschool, emergono e coesistono con i soggetti stessi, un misto di realtà e finzione che richiama alla mente favole antiche ma anche future; disegni dunque in cui viene esplicitato come l’utilizzo di tecniche antiche può fondersi con i ritmi e i “tempi futuri” senza correre il rischio di macchiarsi di mero recupero formare solo a fini elogiativi.

Le immagini surreali che invece abitano le tele di Vacon, si presentano come uomini mutanti simboli portatori di un significato più profondo, non esempi di una fervida immaginazione ma icone del nostro tempo, in cui si intravede il pensiero critico dell’artista.

E dunque sia nei più semplici ritratti a tinte piatte, sia nella folla di fronte ad un comizio che nel paesaggio agreste di una fattoria impossibile ritroviamo alcuni degli elementi caratterizzanti la nostra società ma visti con l’occhio indagatore dell’artista che, con giocosità e ironia, punta il dito, emette il proprio giudizio su ciò che lo circonda e che lo accompagna: la contemporaneità (di cui siamo sia spettatori che protagonisti).
Bookmark and Share

8.9.09

Kosmonaut Murale

Kosmonaut murale @ All In Shop

Kosmonaut murale @ All In Shop

Kosmonaut murale @ All In Shop

Kosmonaut murale @ All In Shop

Yesterday I've done this Kosmonaut Murale at the skate shop "All In Shop", located in Dalmine, BG.
Thank you to Mario and Laura (with me in the shot)
Hope you enjoy it as I did making it!
Bookmark and Share

1.9.09

Artist's statement - sonnet

Glance at the colours of prismatic bodies
tasting the swept of intimate creatures.
Don't let your eye hesitate on skin pink,
Don't let your mind decide what to think.

Get into your veins and let all your fever
turn into a jellyfish forever and ever
changing in shape and flavour and size;
let her strike your flesh until you realize

that all your humanity is not in your soul
but just rest in peace in your freaky guts.
May the chimerae be your sex-symbol

in an ultimate sight of beautiful maladies
growing like poppies in the field of your arms.
Pick them as flags for the glory of surgeries.

Bookmark and Share